Skip to content

Kenapa berblog?

December 14, 2009

Baru-baru ni, saya terfikir..

Kenapa aku tulis blog?

Ada ke orang baca?

Worth it ke aku buang masa menulis kalau takde siapa baca?

Lepas tu, saya baca semula tulisan saya sehingga hari ini. Kebanyakannya merepek, tapi alhamdulillah, ada juga yang mengajak kepada kebaikan.

Betullah niat saya di mula2 penulisan blog ni.

Aku menulis untuk ingatkan diri sendiri tentang apa yang ditulis.

Bila saya baca semula tulisan saya, banyak perkara yang satu masa dulu, amat saya yakini, tapi sekarang sudah tidak begitu yakin kerana sebab-sebab tertentu, tapi itulah sebenarnya yang patut saya yakini. Kadang-kadang, rasa tak percaya bahawa sayalah yang menulis artikel itu.

Melayu mudah lupa.

Satu slogan yang selalu disebut-sebut di kalangan orang Melayu. Hakikatnya, bukan Melayu saja mudah lupa, MANUSIA itu sendiri adalah makhluk yang sering lupa.

Lupa diri.

Lupa asal usul.

Lupa keluarga.

Lupa agama.

Saya juga kekadang lupa yang saya dulu tiada apa-apa. Tapi, disebabkan saya ditakdirkan belajar di sini, banyak perkara yang saya dapat. Kebanyakannya kesenangan. Hingga kekadang saya lupa bersyukur.

Kesenangan itu adalah ujian yang paling sukar diatasi.

Adakah anda juga sudah lupa seperti saya?

Tepuk dada tanya iman.

To bloggers out there, do write your thoughts and share good things with people.

Even if there’s no one reading, the one person that will definitely read your post, is YOU.

So, if you write good things, you’ll be reminded of good things.

Till the next post. InsyaAllah.

Take care.

p/s: Going back to Malaysia from 21st to 29th Dec, unfortunately strictly for research. Pray for my safety and that my research go smoothly.

One Comment leave one →
  1. January 19, 2010 22:15

    Salam sister!
    Hey,hey.How are u?Please, let me spam your post this time.
    “Kenapa menulis blog?”
    Its simply because I got nothing to do, and I feel like doing it.
    Heheh.

    Btw, please visit my new blog.
    tamxxv.wordpress.com

Leave a Reply

